Най-добрите играчки са тези, с които вашето дете може да играе години наред. С повечето играчки детето ви може да играе с тях известно време, но тъй като по-нататък развива своите когнитивни и двигателни умения, интересът му се премества към по-напреднали играчки.
Прекрасното нещо на магнитните плочки е, че те са проектирани да се адаптират към възрастта на вашето дете. Докато детето ви расте и се развива, конструкторът може да се използва за изграждане на по-усъвършенствани проекти. В известен смисъл самите плочки растат и се развиват заедно с вашето дете.
Магнитните плочки се предлагат в различни форми и размери и се свързват по начин, който позволява да се изграждат както двуизмерни, така и триизмерни структури. Това е ключов компонент за това, което ги прави толкова полезни, тъй като децата в ранен етап вероятно не са съвсем готови да изградят структура в 3D. Те обаче могат да започнат с използване на плочките в двуизмерни, преди да завършат триизмерните конструкции, които ще станат по-сложни с течение на времето.
Нека да разгледаме някои примери за това как когнитивните и двигателните умения на вашето дете могат да напреднат, за да направят играта с магнитен конструктор по-напреднала.
Първи етап
Когато детето ви за първи път започне да експериментира с магнитните плочки, вероятно е в ранно детство. Те може да не са в състояние да изградят какъвто и да е тип истинска структура все още, но ще бъдат очаровани от самите плочки. Децата от тази група обичат да наблюдават света около себе си, използвайки всичките си сетива, включително докосването.
Те ще разгледат плочките, като вземат предвид различните цветове и форми. Те могат да бъдат заинтригувани от тактилното усещане за съединяване на плочките и след това разделяне, докато движат плочките в ръцете си. На този ранен етап те попиват цялата сензорна информация като малки гъби и се запознават с новите си играчки.
Не се обезкуражавайте, ако детето ви все още не е готово да изгради нищо! Децата, разбира се, развиват различни умения с различна скорост и този ранен етап на наблюдение е от решаващо значение за изучаването на света около тях. Те просто се учат какви са плочките на този етап и строенето ще започне на втори етап.
Втори етап
Сега вашето дете ще започне да научава, че формите и цветовете на плочките могат да се сглобяват, за да се получи по-голяма форма. Това може да не изглежда като нищо разпознаваемо в началото, но в крайна сметка те ще започнат да изграждат кутии, пирамиди и други модели, които ги удовлетворяват. Тук те ще работят предимно по двуизмерен начин, но магнитнитния конструктор ще им помогне да усетят колко малки неща могат да се съберат, за да направят едно голямо нещо.
На този етап, те вероятно ще започнат да откриват някои любими цветове и може дори да покажат тенденция да предпочитат симетричните форми пред асиметричните. Те може да не осъзнават това все още, но просто ги наблюдавайте как играят и може да забележите, че започват да развиват склонност към възпроизвеждане на основни симетрични форми, когато се приближат до третия етап.
Трети етап
В трети етап когнитивните способности на вашето дете и неговите двигателни умения стават силно развити. В този момент те започват да се интересуват повече от това как плочките взаимодействат в 3D пространството. Вместо обикновена кутия или модел, те ще започнат да изграждат действителни структури.
Децата в този момент са склонни да се интересуват от изграждане на неща, които имат добра височина. Ще ги видите как събират заедно кули, къщи, замъци и всяка друга основна структура, която може да съществува в триизмерно пространство за изграждане.
Четвърти етап
Именно на този етап детето ви започва да развива малко креативност. Мозъците им стават все по-любопитни относно изграждането на полезни неща, които дори могат да решат проблемите, които измислят.
Например, може би са решили, че се нуждаят от начин техните екшън фигурки или кукли да стигнат през рова до замъка им. Така че те решават, че трябва да използват своя магнитен конструктор, за да построят мост, показвайки, че имат малко инженерно мислене.
За децата, които харесват количките, няма по-забавно от това да изстрелят колите си от голяма рампа. Това е етапът в тяхното развитие, когато те вече могат да използват своите магнитни плочки, за да изградят перфектната рампа за своите колички.
Други примери за творчески конструкции, с които вашето дете може да експериментира на този етап, са къщички, писти с топчета и може би дори плевня с някои животни.
Пети етап
В петия и последен етап вашето дете е наистина готово да експериментира с най-сложните и предизвикателни конструкции.
Много деца стават очаровани от лабиринтите, а магнитния конструктор е идеалният инструмент за тях за изграждане на големи и сложни лабиринти. Те вероятно са свикнали да виждат лабиринти на хартия и да видят това преведено в истински триизмерен обект е много забавно.
Ако са мини архитекти, вероятно ще започнат да си играят с къщи и сгради, които са много по-креативни и сложни.
Магнитния конструктор предлага на вашето дете способността ,не само да създава различни оформления на стаите в своите сгради, но също така може да експериментира с различни цветове и как те се допълват един друг.
На пети етап това, което вашето дете може да изгради, е ограничено само от въображението му. Колкото по-креативни стават, толкова повече отключват потенциала на това, което могат да изградят.
Обобщение:
Магнитните конструктори са адаптивни към напредъка в развитието на вашето дете. Това означава, че ако започнат да играят с тях в ранна възраст, те могат да бъдат идеално средство за учене, тъй като детето става по-напреднало в своето познание. Познаването на плочките, докато растат, само помага за насърчаване на разширяването на креативността и разбирането на вашето дете за строителните конструкции.
Независимо дали става дума за цветовете, формите или гъвкавостта на това, което могат да построят, децата от всички възрасти могат да се насладят и да се възползват от строежа с магнитни плочки.